Training Sales binnendienst

Laat uw medewerkers ambassadeur worden van uw organisatie. Voor iedere medewerker die regelmatig contact heeft met klanten, hebben wij de training sales binnendienst / klantgerichte communicatie ontwikkeld.

Resultaten na de training sales binnendienst

  • U straalt zelfvertrouwen uit in de communicatie naar klanten en prospects
  • U herkent sneller (koop)signalen
  • U bereikt meer bij het nabellen van leads, mailings en offertes
  • U kunt beter omgaan met lastige situaties zoals klachten en weerstanden
  • U voelt zich een gelijkwaardige gesprekspartner
  • U verbetert uw verkoopresultaten
  • U krijgt meer plezier in uw werk

Aanpak

In al onze trainingen staat ons gedrag (verbaal en non-verbaal) en het effect hiervan op anderen centraal. Wij maken u bewust van uw gemoedstoestand en houding waarmee u een situatie aanpakt.

De training start met een intake. Op die manier kunt u aangeven wat uw leerdoelen zijn.
Tijdens de trainingsdagen worden er veel oefeningen en rollenspellen gedaan in kleine groepjes.

Feedback van de trainer en deelnemers is een vast onderdeel. Uiteraard gebeurt dit in een veilige omgeving. U zult de training afsluiten met veel kennis, vertrouwen en zin om het geleerde in de praktijk gaan brengen.

Voor wie?

De training is bestemd voor medewerkers in commerciële, technische en financiële functies die regelmatig contact hebben met klanten en prospects.

Maatwerk / open inschrijving

De training wordt aangeboden via open inschrijving en als maatwerk.

Duur

Maatwerk: aantal dagen afhankelijk van wensen en het gekozen programma.

Open inschrijving: 3 dagen.

 

TRAININGINHOUD – PROGRAMMA

In onze op gedrag gerichte training wordt de nadruk gelegd op communicatie en invloed. Het effect van persoonlijke instelling op mensen en situaties is bepalend voor succes.

Wij trainen de hele persoon, niet alleen de werknemer. (Deelnemers laten ons vaak weten dat ze verbeteringen in hun persoonlijke relaties en effectiviteit ervaren – dit heeft een directe uitwerking op hun beroepsmatige prestaties.)

Door technieken te gebruiken die in elk aspect van het leven toepasbaar zijn, ligt het meer voor de hand dat de gewoonten oprecht gecreëerd en verankerd worden.

Wat leert u in de training verkoop binnendienst?

De rol van de verkoper binnendienst: doelgericht en succesvol handelen

  • Concrete (SMART) doelen stellen
  • Zelfmotivatie – uw persoonlijke drijfveren
  • Positieve instelling ten opzichte van anderen
  • Moed hebben om risico’s te nemen

Overtuigend optreden met een zelfverzekerde houding 

  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Presentatietechniek
  • Zelfverzekerde houding
  • Acquisitie en afspraken maken

Effectieve telefonische en schriftelijke communicatievaardigheden

  • Gespreksvoorbereiding
  • Actief luisteren en het signaleren van kansen
  • De juiste vragen stellen – doorvragen
  • Aannames vs zeker weten
  • Omgaan met email

Alle stappen van het verkoopgesprek

  • Niet alleen juist, maar ook begrijpelijk uitleggen
  • BANT – vragen ( Budget – Authority – Need -Timeframe)
  • Prijsgesprekken
  • Concrete afspraken maken
  • Closing en afsluitgesprekken

Relatiebeheer en klachtenafhandeling

  • Klanten proactief met de juiste urgentie helpen
  • Klantgericht optreden bij klachten en problemen
  • Effectieve samenwerking met collega’s en andere afdelingen

Binnendienst als spil binnen het verkoopproces

  • Persoonlijk actieplan
  • Prioriteiten stellen
  • Sales planning
  • Acties

De training sales binnendienst wordt als incompany training gegeven.

 

 

Meer informatie

Neem voor meer informatie of een offerte contact met ons op.
[form id=”778″]