Gustav Käser's fascinatie voor het ongrijpbare

Gustav Käser Training International  werd in 1963 in Zürich opgericht door de Zwitserse ingenieur Gustav Käser. Gustav, zoon van een missionaris en verpleegkundige die de hele wereld over reisde, merkte dat het bij zijn klanten lang niet alleen maar ging over het beste product of de beste prijs. Hij raakte gefascineerd door het ongrijpbare wat er tussen mensen is en op basis waarvan mensen besluiten nemen, waarom ze doen wat ze doen en ging gedragswetenschappen studeren.

Management en Verkoopopleiding Gustav Kaeser en Eric Krauthammer

Samen met vriend en compagnon Eric Krauthammer ontwikkelde hij een Management en Verkooptraining met de mens en zijn gedrag centraal en richtte  ‘Management en Verkoopopleiding Gustav Kaeser en Eric Krauthammer op.  Met deze aanpak onderscheiden wij ons tot op de dag van vandaag omdat het bewezen succes oplevert op de lange termijn.

Ken jezelf en weet welke positieve eigenschappen je kunt inzetten om succesvol te zijn

Een van de motto’s van Käser is dat je pas goed met mensen kunt omgaan als je ook goed met jezelf omgaat. Ken jezelf en weet welke positieve eigenschappen je kunt inzetten om succesvol te zijn. Iedereen kan dat, succes is vrijwillig.

Hiermee heeft hij de basis gelegd voor de ontwikkeling van programma’s die in de loop der jaren zijn uitgebreid en doorontwikkeld.

Tot 2019 waren er meer dan 30 landen vertegenwoordigd en worden de trainingen in meer dan 25 talen aangeboden. Gustav Kaser Nederland B.V. is sinds 1982 gevestigd in Nederland.

Trainingsfilosofie gebaseerd op positieve gedragsverandering

Gustav Käser Training International heeft een trainingsfilosofie die is gericht op een positieve (en blijvende) gedragsverandering van medewerkers op het gebied van leidinggeven, verkoop en organisatie als basis voor succesvolle bedrijfsvoering op lange termijn.

Wij gaan uit van het totaalbeeld van de mens, waarbij iedere deelnemer zijn sterke punten verder ontwikkelt in overeenstemming met zijn eigen kwaliteiten en ambities, zodat hij zijn vaardigheden in het belang van de onderneming kan inzetten.

Het vergroten van het succes van organisaties is onze opdracht. Dit doen we door mensen, teams en afdelingen binnen  organisaties beter te maken, ze te inspireren om het beste uit zichzelf te halen en zo beter te laten functioneren.

foto sandra luthart

Sandra Luthart, Trainer/Coach en Managing Director van Gustav Kaser

Sinds 2016 heb ik het voorrecht om de legacy van Käser in Benelux voort te zetten. Gestart in 2003 bij GK als trainer, 18 jaar lang opgeleid in de filosofie van Käser ik ontdek nog steeds nieuwe dingen, nieuwe verbanden en hoe goed doordacht de methodiek is. Het klopt.
Ik verbaas me erover hoe actueel dingen nog altijd zijn Een ding is zeker; deze man was zijn tijd ver vooruit.

Het beste uit mensen te halen door een positieve benadering

Behouden van dingen die goed zijn aanvullen met nieuwe methodes, dat maakt waar we nu staan.

Hoe fijn is het om het beste uit mensen te halen door een positieve benadering en ze te wijzen op de kwaliteiten die zij hebben. Je bent altijd beter en kan meer dan je denkt. Als het zelfvertrouwen van een deelnemers groeit en over zijn eigen schaduw heen durft te springen, is mijn missie volbracht. Zo maken wij mensen en de bedrijven waarin zij werken beter.

Meer inzicht in organisaties en teams

Om meer inzicht te krijgen in organisaties en teams en hun systemische verhoudingen heb ik de opleiding  organisatieopstellingen gevolgd aan het Bert Hellinger instituut. Door inzicht waarom bepaalde patronen in stand worden gehouden en daardoor een team stilstaat, of een leider die geen kans krijgt omdat het team nog niet klaar is met de vorige, is dit vaak het startpunt van veranderingen.

De doelstellingen van de klant bepalen onze aanpak

Wij doen er alles aan om bij te dragen aan de verbetering van de organisatie. We kruipen in de huid van de organisatie. We verdiepen ons in de business van de klant om deze goed te begrijpen. Wat is de strategie, de vertaling van de strategie naar de afdelingen en teams, wat zijn de succesfactoren, waarop wordt gestuurd?

Een blijvende positieve gedragsverandering van mensen

Onze aanpak is gericht op een blijvende positieve gedragsverandering van mensen op het gebied van leidinggeven, verkoop en organisatie als basis voor succesvolle bedrijfsvoering op lange termijn. Dit realiseren we onder andere door:

  • Duurzame leiderschap ontwikkeling
  • Optimaliseren van afdelingen, teams en individuen
  • Afdeling overschrijdende samenwerking en communicatie
  • Het optimaliseren van processen, sturing en systemen

En dit organisatie breed; Dit is bepalend voor succes en een optimale performance.

Een lerende organisatie is nooit “klaar”

We zijn blijvend betrokken en geven dan ook geen kortstondige trainingen, maar zorgen voor borging van een blijvende positieve gedragsverandering door een langdurig partnership met onze opdrachtgevers aan te gaan. We houden de organisatie en de mensen actief betrokken door:

  • online voortgangsgesprekken
  • oefeningen
  • triggers
  • het aanreiken van praktische tools waar de mensen actief mee aan het werk gaan

En als de bestemming is bereikt, dan dient zich weer het volgende aan. Een lerende organisatie is nooit “klaar”. En wij ook niet, toch?