Training Management en Leiderschap 1

Leidinggeven aan medewerkers vraagt tegenwoordig om een persoonlijke en coachende stijl van leidinggeven. Tijdens deze training ontwikkel je een eigen leiderschapsstijl die perfect bij jou past. Bekijk het uitgebreide programma.

Resultaten na de training Management en Leiderschap

  • Je kunt jouw rol als leidinggevende goed invullen
  • Je bent je bewust van je eigen houding en stijl van leidinggeven
  • Je kunt beter inspelen op nieuwe situaties en verschillende medewerkers
  • Je kunt op een natuurlijke manier medewerkers motiveren en corrigeren
  • Je bent een geaccepteerd leider
  • Je hebt een positieve instelling m.b.t. tot veranderingsprocessen

Voor wie

De training is ontwikkeld voor managers, projectleiders, teamleiders en specialisten die leiding geven of in de toekomst leiding willen gaan geven.

Aanpak

De training start met een intake. Je kunt jouw verwachtingen en leerdoelen voor de training aangeven. De trainer zal deze informatie inpassen in de training. Tijdens de trainingsdagen ga je met een ervaren trainer in een kleine groep aan de slag.

In al onze trainingen staat ons gedrag (verbaal en non-verbaal) en het effect hiervan op anderen centraal.  Wij maken je bewust van je gemoedstoestand en houding waarmee je een situatie aanpakt.

Daarnaast komen verschillende technieken aan bod tijdens rollenspellen. Herkenbare situaties worden nagespeeld. Door de oefeningen in een veilige omgeving kunnen deelnemers hun vaardigheden verbeteren. Op die manier zal het zelfvertrouwen en plezier in het werk toenemen.

Maatwerk / Open inschrijving

De training management en leiderschap wordt als maatwerk, online training en open inschrijving aangeboden.

Duur van de training en kosten

Maatwerk: afhankelijk van de wensen van de organisatie.

Open inschrijving: 5 dagen / € 3.400,- (excl. btw)
inclusief lesmateriaal en lunch.

Data en inschrijven

 



Uitgebreid Programma Gustav Käser Training Leiderschap

Grondbeginselen van succesvol leidinggeven

  • Persoonlijke visie als energiebron en als ‘motor’ van het gedrag
  • Zelfmotivatie
  • Positieve instelling ten opzichte van anderen
  • Concrete doelen stellen
  • Optimaal gebruik van het potentieel van medewerkers door een situationele leiderschapsstijl
  • Vergroting persoonlijke effectiviteit met betrekking tot veranderingsprocessen
  • Vergroting persoonlijke invloed en overtuigingskracht
  • Bereidheid tot het nemen van risico’s

Motivatietechnieken

  • Beginselen van het leidinggeven
  • Bewust prijzen en waarderen
  • Ideeën van medewerkers – bronnen voor de toekomst
  • Medewerkers betrekken bij het ondernemingsproces
  • Delegeren
  • Hulp bij zelfmotivatie van medewerkers (coaching)

Gespreksvoering en argumentatietechniek

  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Structuur in gesprekken
  • Onderhandelingstechnieken
  • Motivatiegesprekken
  • Evaluatie en voortgang
  • Performance gesprekken
  • Correctiegesprekken
  • Invloed naar boven

Overtuigend optreden als leidinggevende

  • Effectief vergaderen
  • Motiverende discussieleiding
  • Actief luisteren
  • De leidinggevende als moderator
  • Het benutten van synergie-effecten
  • Presentatietechniek

Efficiëntie

  • Activiteitenanalyse/tijdplanning
  • Zelfmanagement
  • Persoonlijk actieplan

Praktijktransfer

  • Praktijkgerichte opdrachten
  • Online coaching on- the -job
  • Feedback van trainer en deelnemers
  • Uitwerking praktijkcases